Baza aktów prawnych Unii Europejskiej  Cytaty odnotowujące konkretne użycie tłumaczeń słów angielsko-polskich i polsko-angielskich umieszczone w serwisie Translatica.pl pochodzą z Bazy danych DGT-TM, która jest wyłączną własnością Komisji Europejskiej i została udostępniona bezpłatnie i bez ograniczeń terytorialnych. Data dostępu do bazy 02.09.2019. Dokładne informacje nt. pochodzenia źródła tłumaczenia oraz daty powstania dokumentu w bazie DGT-TM zostały umieszczone pod poszczególnymi cytatami wraz z aktywnym odnośnikiem do oryginalnego dokumentu z bazy.
 
Lista cytatów w języku polskim i angielskim zawierająca frazę: transport morski
Ponadto korzyści dostarczane przez te systemy muszą ułatwiać rozwój
transportu morskiego
i zatrudnienia w tym sektorze w interesie Wspólnoty.

The advantages procured by such schemes must facilitate the development of
maritime transport
and employment in the sector in the Community interest.
Ponadto korzyści dostarczane przez te systemy muszą ułatwiać rozwój
transportu morskiego
i zatrudnienia w tym sektorze w interesie Wspólnoty.

The advantages procured by such schemes must facilitate the development of
maritime transport
and employment in the sector in the Community interest.

...Komisja stwierdziła, że działalność dodatkowa tego typu nie jest bezpośrednio związana z
transportem morskim
i nie pokrywa się bezpośrednio ze świadczeniem usług transportowych.

The Commission considers that such ancillary activities are not directly connected with
maritime transport
and do not directly contribute to providing a transport service.
W rezultacie, Komisja stwierdziła, że działalność dodatkowa tego typu nie jest bezpośrednio związana z
transportem morskim
i nie pokrywa się bezpośrednio ze świadczeniem usług transportowych.

The Commission considers that such ancillary activities are not directly connected with
maritime transport
and do not directly contribute to providing a transport service.

...ugruntowaną pozycję na rynku, prowadzącym działalność w zakresie wydobycia, produkcji,
transportu morskiego
i sprzedaży ropy naftowej i gazu ziemnego, jak również magazynowania i dystrybu

DONG is the Danish state-owned gas incumbent active in exploration, production,
offshore transport
and sale of oil and natural gas, as well as storage and distribution of natural gas.
DONG jest duńskim państwowym operatorem gazowym posiadającym ugruntowaną pozycję na rynku, prowadzącym działalność w zakresie wydobycia, produkcji,
transportu morskiego
i sprzedaży ropy naftowej i gazu ziemnego, jak również magazynowania i dystrybucji gazu ziemnego.

DONG is the Danish state-owned gas incumbent active in exploration, production,
offshore transport
and sale of oil and natural gas, as well as storage and distribution of natural gas.

...o wszczęciu postępowania Komisja stwierdziła zatem, że układanie kabli nie może być uznane za
transport morski
i dlatego nie kwalifikuje się do otrzymania pomocy państwa dla transportu morskiego

...thus considered in its opening decision that cable-laying might not be considered to constitute
maritime transport
and consequently might not be eligible for State aid to maritime transport within
W decyzji o wszczęciu postępowania Komisja stwierdziła zatem, że układanie kabli nie może być uznane za
transport morski
i dlatego nie kwalifikuje się do otrzymania pomocy państwa dla transportu morskiego w rozmienieniu wspólnotowych wytycznych w sprawie pomocy państwa dla transportu morskiego (zwanych dalej wytycznymi) [15].

The Commission thus considered in its opening decision that cable-laying might not be considered to constitute
maritime transport
and consequently might not be eligible for State aid to maritime transport within the meaning of the Community guidelines on State aid to maritime transport (hereinafter the Guidelines) [15].

...ze zmianami, dekretu z mocą ustawy nr 77 z dnia 4 marca 1989 r., w sprawie przepisów dotyczących
transportu morskiego
i koncesji na jego wykonywanie (ustawa nr 160/1989) stanowi w art. 9, że decyzj

...and converting into law Decree-Law No 77 of 4 March 1989 concerning urgent provisions regarding
maritime transport
and concessions (Law No 160/1989) stipulates that the routes to be served and the
Ustawa nr 160 z dnia 5 maja 1989 r., z przekształcenia, ze zmianami, dekretu z mocą ustawy nr 77 z dnia 4 marca 1989 r., w sprawie przepisów dotyczących
transportu morskiego
i koncesji na jego wykonywanie (ustawa nr 160/1989) stanowi w art. 9, że decyzje w sprawie obsługiwanych połączeń oraz koniecznych do zapewnienia częstotliwości połączeń będą podejmowane przez władze publiczne w oparciu o propozycję techniczną przedłożoną przez przedsiębiorstwa koncesjonariuszy, które w tym celu, zobowiązane są, w okresach pięcioletnich, do przedkładania planu dotyczącego świadczonych usług.

Article 9 of Law No 160 of 5 May 1989 amending and converting into law Decree-Law No 77 of 4 March 1989 concerning urgent provisions regarding
maritime transport
and concessions (Law No 160/1989) stipulates that the routes to be served and the frequency of service to be guaranteed are to be determined by the public authorities on the basis of technical proposals from the concessionary companies, which must to that end submit a service plan every five years.

...w decyzji o wszczęciu postępowania (motyw 62), SNCM i CMN są dwoma podmiotami świadczącymi usługi
transportu morskiego
i w tym zakresie prowadzą działalność gospodarczą.

...paragraph 62 of the opening decision, SNCM and CMN are two operators engaged in the provision of
international maritime transport
services and, as such, carry out economic activities.
Jak podkreślono w decyzji o wszczęciu postępowania (motyw 62), SNCM i CMN są dwoma podmiotami świadczącymi usługi
transportu morskiego
i w tym zakresie prowadzą działalność gospodarczą.

As highlighted in paragraph 62 of the opening decision, SNCM and CMN are two operators engaged in the provision of
international maritime transport
services and, as such, carry out economic activities.

w sektorze
transportu morskiego
i w sektorze transportu lotniczego, do maksymalnej wysokości pomocy, na którą pozwalają, w zależności od przypadku, wytyczne wspólnotowe dotyczące pomocy państwa dla...

in the
maritime transport
sector and in the air transport sector, up to the maximum amounts permissible under the Community guidelines on State aid to maritime transport or the corresponding...
w sektorze
transportu morskiego
i w sektorze transportu lotniczego, do maksymalnej wysokości pomocy, na którą pozwalają, w zależności od przypadku, wytyczne wspólnotowe dotyczące pomocy państwa dla transportu morskiego lub te stosowane w sektorze transportu lotniczego, przy uwzględnieniu pomocy już przyznanej w danym okresie;

in the
maritime transport
sector and in the air transport sector, up to the maximum amounts permissible under the Community guidelines on State aid to maritime transport or the corresponding guidelines on aid to air transport, taking into account any aid already granted during the period concerned;

...kosztów wyposażenia pod tą banderą, w celu zapewnienia utrzymania miejsc pracy wysokiej jakości w
transporcie morskim
i przyczyniania się do utrzymania, czyli do rozwinięcia, floty pod banderą...

...in offsetting the additional cost of crewing under this flag, maintaining high-quality jobs in
maritime transport
and helping to maintain, or even develop, a fleet flying the flag of a Member Sta
Elementy te zostały zresztą potwierdzone przez kilku armatorów, będących zainteresowanymi stronami, którzy podkreślają wagę przedmiotowego systemu, w celu skompensowania dodatkowych kosztów wyposażenia pod tą banderą, w celu zapewnienia utrzymania miejsc pracy wysokiej jakości w
transporcie morskim
i przyczyniania się do utrzymania, czyli do rozwinięcia, floty pod banderą państwa członkowskiego.

This has been confirmed, moreover, by several interested third party shipowners who stress the important part played by the scheme at issue in offsetting the additional cost of crewing under this flag, maintaining high-quality jobs in
maritime transport
and helping to maintain, or even develop, a fleet flying the flag of a Member State.

...państwa, co do której istnieje podejrzenie niezgodności z prawem, rozdziału w sprawie pomocy dla
transportu morskiego
i rozdziału w sprawie krótkoterminowych ubezpieczeń kredytów eksportowych Wytyc

...— form for the submission of complaints concerning alleged unlawful State aid, Chapter on Aid to
maritime transport
and Chapter on Short-term export-credit insurance of the State Aid Guidelines, re
Sekcja III załącznika I oraz załączniki VIII i IX zostaną włączone, odpowiednio, na końcu rozdziału dotyczącego skarg – formularz skargi dotyczącej pomocy państwa, co do której istnieje podejrzenie niezgodności z prawem, rozdziału w sprawie pomocy dla
transportu morskiego
i rozdziału w sprawie krótkoterminowych ubezpieczeń kredytów eksportowych Wytycznych w sprawie pomocy państwa.

Section III of Annex I and Annexes VIII and IX will be incorporated at the end of the text of the Chapter on Complaints — form for the submission of complaints concerning alleged unlawful State aid, Chapter on Aid to
maritime transport
and Chapter on Short-term export-credit insurance of the State Aid Guidelines, respectively.

...państwa, co do której istnieje podejrzenie niezgodności z prawem, rozdziału w sprawie pomocy dla
transportu morskiego
i rozdziału w sprawie krótkoterminowych ubezpieczeń kredytów eksportowych Wytyc

...— form for the submission of complaints concerning alleged unlawful State aid, Chapter on Aid to
maritime transport
and Chapter on Short-term export-credit insurance of the State Aid Guidelines res
Poprzednie sekcja III załącznika I oraz załączniki VIII i IX zostały włączone na końcu stosownego rozdziału (odpowiednio rozdziału dotyczącego skarg – formularz skargi dotyczącej pomocy państwa, co do której istnieje podejrzenie niezgodności z prawem, rozdziału w sprawie pomocy dla
transportu morskiego
i rozdziału w sprawie krótkoterminowych ubezpieczeń kredytów eksportowych Wytycznych w sprawie pomocy państwa).

Former Section III of Annex I, Annex VIII and IX have been incorporated at the end of the text of the relevant chapter (Chapter on Complaints — form for the submission of complaints concerning alleged unlawful State aid, Chapter on Aid to
maritime transport
and Chapter on Short-term export-credit insurance of the State Aid Guidelines respectively).

...gospodarczej i społecznej w dziedzinach takich jak rybołówstwo i akwakultura, turystyka,
transport morski
i rolnictwo z potencjałem stref morskich i przybrzeżnych w zakresie energii ze źród

conciliation of economic and social activities such as fisheries and aquaculture, tourism,
maritime transports
and agriculture with the potential of marine and coastal zones in terms of renewable...
połączenia działalności gospodarczej i społecznej w dziedzinach takich jak rybołówstwo i akwakultura, turystyka,
transport morski
i rolnictwo z potencjałem stref morskich i przybrzeżnych w zakresie energii ze źródeł odnawialnych oraz surowców, z uwzględnieniem skutków zmiany klimatu oraz działalności człowieka.

conciliation of economic and social activities such as fisheries and aquaculture, tourism,
maritime transports
and agriculture with the potential of marine and coastal zones in terms of renewable energy, raw materials, whilst taking into account impacts of climate change and human activities.

Ostatnie wydarzenia uwypukliły zagrożenia dla
transportu morskiego
i środowiska morskiego związane z poszukiwaniem złóż podmorskich i produkcją ropy naftowej i gazu.

...highlighted the risks of offshore oil and gas exploration and production activities to maritime
transport
and the marine environment.
Ostatnie wydarzenia uwypukliły zagrożenia dla
transportu morskiego
i środowiska morskiego związane z poszukiwaniem złóż podmorskich i produkcją ropy naftowej i gazu.

Recent events highlighted the risks of offshore oil and gas exploration and production activities to maritime
transport
and the marine environment.

...wymogów IMO i w gromadzeniu podstawowych informacji dotyczących potencjalnych zagrożeń dla
transportu morskiego
i środowiska morskiego;

with respect to mobile
offshore
oil and gas installations, in examining IMO requirements and in gathering basic information on potential threats to
maritime transport
and the marine environment;
w odniesieniu do ruchomych instalacji do wydobywania ropy naftowej i gazu na morzu, w analizowaniu wymogów IMO i w gromadzeniu podstawowych informacji dotyczących potencjalnych zagrożeń dla
transportu morskiego
i środowiska morskiego;

with respect to mobile
offshore
oil and gas installations, in examining IMO requirements and in gathering basic information on potential threats to
maritime transport
and the marine environment;

Te ostanie formy działalności są ściśle związane z działalnością
transportu morskiego
i logicznym jest zatem wprowadzenie kosztów, jakie one generują do obszaru podatkowego służącego do obliczenia...

The latter activities are in fact intrinsically linked with
maritime transport
activities and it is therefore logical to include the costs they generate in the accounts on the basis of which the...
Te ostanie formy działalności są ściśle związane z działalnością
transportu morskiego
i logicznym jest zatem wprowadzenie kosztów, jakie one generują do obszaru podatkowego służącego do obliczenia zysków podlegających zryczałtowanemu systemowi opodatkowania, między innymi dlatego, że koszty te, w tym przypadku, nie mogą być odliczone od przychodów obliczanych w stosunku do ewentualnych niekwalifikujących się rodzajów działalności.

The latter activities are in fact intrinsically linked with
maritime transport
activities and it is therefore logical to include the costs they generate in the accounts on the basis of which the profits that are subject to the flat-rate taxation scheme are calculated so as to ensure that such costs are not deducted from profits calculated for any ineligible activities.

...kwoty podatków i składek na ubezpieczenie społeczne pobieranych od działalności w sektorze
transportu morskiego
i marynarzy”.

Moreover, although each aid scheme notified by a Member State will be examined on its own merits, it is considered that the total amount of aid granted under Chapters 3 to 6 should not exceed the...
W konsekwencji, nawet jeśli każdy system pomocy zgłoszony przez państwo członkowskie jest badany pod kątem jego własnych zalet, Komisja ocenia, że całkowita kwota pomocy w formie bezpośrednich wpłat, zgodnie z punktami 3, 4, 5 i 6 nie może przekroczyć całkowitej kwoty podatków i składek na ubezpieczenie społeczne pobieranych od działalności w sektorze
transportu morskiego
i marynarzy”.

Moreover, although each aid scheme notified by a Member State will be examined on its own merits, it is considered that the total amount of aid granted under Chapters 3 to 6 should not exceed the total amount of taxes and social contributions collected from shipping activities and seafarers’.

...w ramach układania kabli w morzu nie da się wyodrębnić dwóch rodzajów działalności, czyli usługi
transportu morskiego
i rzeczywistego układania kabli w morzu.

...the opinion that the laying of cables at sea might not be construed as the superposition of a
maritime transport
service and of the effective laying of cables at sea.
W związku z tym Komisja wyraziła w tej decyzji o wszczęciu postępowania opinię, że w ramach układania kabli w morzu nie da się wyodrębnić dwóch rodzajów działalności, czyli usługi
transportu morskiego
i rzeczywistego układania kabli w morzu.

As a consequence, the Commission expressed in the decision for formal opening of the procedure the opinion that the laying of cables at sea might not be construed as the superposition of a
maritime transport
service and of the effective laying of cables at sea.

...2009 r. ustanawiającą podstawowe zasady regulujące dochodzenia w sprawach wypadków w sektorze
transportu morskiego
i zmieniającą dyrektywę Rady 1999/35/WE oraz dyrektywę 2002/59/WE Parlamentu Eu

...April 2009 establishing the fundamental principles governing the investigation of accidents in the
maritime transport
sector and amending Council Directive 1999/35/EC and Directive 2002/59/EC of...
uwzględniając dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady 2009/18/WE z dnia 23 kwietnia 2009 r. ustanawiającą podstawowe zasady regulujące dochodzenia w sprawach wypadków w sektorze
transportu morskiego
i zmieniającą dyrektywę Rady 1999/35/WE oraz dyrektywę 2002/59/WE Parlamentu Europejskiego i Rady [1], w szczególności jej art. 10 ust. 2,

Having regard to Directive 2009/18/EC of the European Parliament and of the Council of 23 April 2009 establishing the fundamental principles governing the investigation of accidents in the
maritime transport
sector and amending Council Directive 1999/35/EC and Directive 2002/59/EC of the European Parliament and of the Council [1], and in particular Article 10(2) thereof,

...2009 r. ustanawiającą podstawowe zasady regulujące dochodzenia w sprawach wypadków w sektorze
transportu morskiego
i zmieniającą dyrektywę Rady 1999/35/WE oraz dyrektywę 2002/59/WE Parlamentu Eu

...April 2009 establishing the fundamental principles governing the investigation of accidents in the
maritime transport
sector and amending Council Directive 1999/35/EC and Directive 2002/59/EC of...
uwzględniając dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady 2009/18/WE z dnia 23 kwietnia 2009 r. ustanawiającą podstawowe zasady regulujące dochodzenia w sprawach wypadków w sektorze
transportu morskiego
i zmieniającą dyrektywę Rady 1999/35/WE oraz dyrektywę 2002/59/WE Parlamentu Europejskiego i Rady [1], w szczególności jej art. 5 ust. 4,

Having regard to Directive 2009/18/EC of the European Parliament and of the Council of 23 April 2009 establishing the fundamental principles governing the investigation of accidents in the
maritime transport
sector and amending Council Directive 1999/35/EC and Directive 2002/59/EC of the European Parliament and of the Council [1], and in particular Article 5(4) thereof,

...2009 r. ustanawiającą podstawowe zasady regulujące dochodzenia w sprawach wypadków w sektorze
transportu morskiego
i zmieniającą dyrektywę Rady 1999/35/WE oraz dyrektywę 2002/59/WE Parlamentu Eu

...April 2009 establishing the fundamental principles governing the investigation of accidents in the
maritime transport
sector and amending Council Directive 1999/35/EC and Directive 2002/59/EC of...
W Porozumieniu należy uwzględnić dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady 2009/18/WE z dnia 23 kwietnia 2009 r. ustanawiającą podstawowe zasady regulujące dochodzenia w sprawach wypadków w sektorze
transportu morskiego
i zmieniającą dyrektywę Rady 1999/35/WE oraz dyrektywę 2002/59/WE Parlamentu Europejskiego i Rady [2],

Directive 2009/18/EC of the European Parliament and of the Council of 23 April 2009 establishing the fundamental principles governing the investigation of accidents in the
maritime transport
sector and amending Council Directive 1999/35/EC and Directive 2002/59/EC of the European Parliament and of the Council [2] is to be incorporated into the Agreement,

...2009 r. ustanawiająca podstawowe zasady regulujące dochodzenia w sprawach wypadków w sektorze
transportu morskiego
i zmieniająca dyrektywę Rady 1999/35/WE oraz dyrektywę 2002/59/WE Parlamentu Eu

...April 2009 establishing the fundamental principles governing the investigation of accidents in the
maritime transport
sector and amending Council Directive 1999/35/EC and Directive 2002/59/EC of...
„32009 L 0018: dyrektywa Parlamentu Europejskiego i Rady 2009/18/WE z dnia 23 kwietnia 2009 r. ustanawiająca podstawowe zasady regulujące dochodzenia w sprawach wypadków w sektorze
transportu morskiego
i zmieniająca dyrektywę Rady 1999/35/WE oraz dyrektywę 2002/59/WE Parlamentu Europejskiego i Rady (Dz.U. L 131 z 28.5.2009, s. 114).”;

‘32009 L 0018: Directive 2009/18/EC of the European Parliament and of the Council of 23 April 2009 establishing the fundamental principles governing the investigation of accidents in the
maritime transport
sector and amending Council Directive 1999/35/EC and Directive 2002/59/EC of the European Parliament and of the Council (OJ L 131, 28.5.2009, p. 114).’;

Lista haseł polskich
Lista haseł angielskich
Lista haseł niemieckich
Lista haseł włoskich
Lista haseł rosyjskich